Saturday, March 2, 2013

Maybelline Super Stay 14h ⎜ Always Plum

I'm so keen to write a post about my new favourite plum lipstick. I bought this on a random shopping spree and I just thought the colour looked so beautiful. I usually look at swatches and reviews online before buying any beauty products so I don't get disappointed but from time to time you just know when a product is right. Maybelline Super Stay 14h in Always Plum is said to last 14h. Let's call a spade a spade, it does! The texture is so incredible. Really covering, doesn't dry at all and keep your lips moisturized. It's really amazing! It stays all day long without going all crazy on your lips. I'm  a lipstick girl and I know that with an average lipstick you have to reapply every two hours to make sure  it is pigmented. This one, don't even bother, it doesn't move. The great part is, it isn't hard to remove at all. You might think that which such a long lasting power it would be a pain in the ass but it isn't. I love this little gem and I need to buy some more colours asap. Who knew Maybelline was actually doing some really amazing lip products? (This is my first Maybelline lipstick I always had in mind that they only had cheap sparkly lipsticks but...oh no!) 


Je suis juste super excitée d'écrire cet article afin de vous parler de mon nouveau lipstick chouchou. Je l'ai acheté un peu par hasard la semaine passée en pleine frénésie de shopping beauté. J'ai toujours l'habitude de regarder les revues/les swatches d'un produit en ligne avant tout achat impulsif afin de ne pas être déçue mais là, j'ai juste senti que ce lipstick allait être parfait : Le Maybelline Super Stay 14h Always Plum. La couleur est juste magnifique, c'est un mauve foncé matte, ce qui est toujours plus facile à porter qu'un brillant je trouve. La texture est juste incroyable, c'est hyper crémeux avec une application de rêve. La tenue, c'est 100% 14h comme indiqué sur le packaging. Le lipstick n'assèche pas du tout, mais alors pas du tout les lèvres et reste hyper lumineux toute la journée. Je suis vraiment agréablement surprise avec ce lipstick de chez Maybelline, moi qui pensais que les lipsticks Maybelline étaient cheap...je me suis vraiment trompée! La cerise sur le gateau est qu'il n'est pas du tout dur à démaquiller. On pourrait penser qu'avec une tenue pareille il faudrait se démaquiller pendant 4 jours mais non...même pas! Je raffole de ce petit bijou et je ne peux que vous le conseiller si vous chercher un lipstick tenue longue durée avec une pigmentation au top!









XO,MARILOU

18 comments:

  1. This colour is so pretty! I always thought of Maybelline only making sparkley lipsticks too lol. I need to check this line out.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, glad to know I wasn't the only one. xx

      Delete
  2. Il est canon, et te va à merveille!

    Bises

    ReplyDelete
  3. this is such a gorgeous shade, I thought it was quite dark but when its on it looks really nice and the fact it looks so moisturizing, I have to check it out :) x

    ReplyDelete
    Replies
    1. It is much more plum/purple in real life though :)

      Delete
  4. Je confirme, il est SUPER! merci Marilou <3

    ReplyDelete
  5. Superbe couleur, qui te va tres bien. Bisous ma belle.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mercii, venant de la reine des lipsticks c'est flatteur :-)

      Delete
  6. I have this in 'wine and forever' and I agree it has great staying power!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'Wine and Forever' looks so gorgeous, I might get it too hehe x

      Delete
  7. Wow, il est très joli, en plein mon genre de couleur. Il te va vraiment bien!

    ReplyDelete