Sunday, March 3, 2013

Catrice lipsticks ⎟Swatches

I have a little Catrice frenzy going on lately on my blog, I know I know. I just can't help it, I hope you don't get bored. I promise I'll diversified and post about other brands as well. Today I wanted to show my you my little Catrice lipstick collection. These are the 5 colours I own so far and I'm planning on getting more and more. These lipsticks are really affordable (about 4€) and come in a really wide range of colours. The texture is really creamy and moisturizing with a shiny finish. My two favourites are by far 'Tell me a berry-tale' and 'Hey Nude'. The packaging is really sleek and elegant looking. Some people compared those lipsticks to the ones from Mac and I have to agree with that, the texture/pigmentation and finish are really similar to the Lustre range. They're really good value for money and I'm really happy I can find them easily in Belgium because I know this brand isn't available everywhere in Europe. 

Je sais, je sais. Encore du Catrice! Je n'arrête plus de parler de cette marque mais je ne peux pas m'en empêcher il y a un magasin Kruidvat pas loin de chez moi, je passe à côté tous les jours pour aller en cours et c'est hyper tentant d'aller y faire un tour et d'acheter quelque chose! Aujourd'hui je voulais vous parlez de ma petite collection grandissante de rouges à lèvres Catrice. La gamme est vraiment top, il y a pas mal de choix au niveau couleur et la texture, le fini, le packaging font un sans faute! On les compare souvent aux lipsticks Mac et je ne peux que confirmer. Ils se rapprochent le plus de la gamme Lustre de par le fini brillant. Mes préférés sont 'Tell Me a Berry-Tale' et 'Hey Nude' (qui est un petit nouveau de la gamme, un poil plus rosé et nude que 'The Nude The Better') Je me sens vraiment chanceuse, pour une fois, de pouvoir acheter la marque Catrice près de chez moi car d'habitude ce sont toujours nous, les belges, qui envions les pays voisins qui ont toujours de super marques!





XO,MARILOU

12 comments:

  1. Les nudes sont magnifiques.

    ReplyDelete
  2. Le "hey nude" me donne envie de l'avoir!

    ReplyDelete
  3. Hey nude looks right up my alley :)

    ReplyDelete
  4. Ils sont vraiment canons, je rêve de les tester surtout Pink Me Up & The Nuder The Better, si un jour je tombe dessus c'est sûr je fonce ^^

    ReplyDelete
  5. Tell me a berry tale is quite pretty x

    ReplyDelete
  6. J'aimerai trop essayer ces rouges à lèvres !

    ReplyDelete
  7. J'adore cet marque belle selection

    ReplyDelete
  8. such beautiful colors!


    http://thisgirlloveschic.blogspot.co.uk

    xx

    ReplyDelete
  9. Hey nude is very beautiful :-)

    ReplyDelete