Monday, February 25, 2013

My 6 steps nail care routine

The best way to a perfect manicure, is a good pre-nail care routine. Nothing better than exfoliating, moisturizing and prepping your nails. This is how I take care of my nails on a daily basis and when I have time. It's basically a six steps treatment. It's like a mini spa from me to me! 

Step 1: I strengthen my nails with Mavala Hard Nails. This is my second bottle. It's the best nail hardener I've tried. I think you should use this only if you have really weak and fragile nails otherwise it might be too harsh. It's not a top coat, it's a product that penetrates into the nail so you have to read the enclosed circular very carefully for a proper use of this product! 

Step 2: I exfoliate my nails with my ProNails Cuti-Treat. Not only does that product smells divine the pomegranate but it really is just like a mini face exfoliator for your nails. You need to massage your nails with this to get rid of any cuticles or little ugly skin hanging out. 

Step 3: That's a well know rule in the beauty world. After the exfoliating part, you must moisturize! In order to do so, I use my Jessica Phenonem Oil. It is an intensive moisturizing oil that smells like marzipan. It works like a charm and I carry this product around with me all the time just in case my cuticles get all dry. 

Le meilleur moyen selon moi d'effectuer une manucure zéro défaut c'est de commencer par une routine de soin des ongles. Un rituel hyper important car il permet vraiment de préparer et sublimer l'ongle. Rien de tel que d'exfolier, hydrater et préparer vos ongles pour un résultat parfait. Voici mes 6 étapes de préparation de l'ongle que j'essaye d'effectuer le plus souvent possible quand j'ai le temps. C'est un peu comme un petit moment spa chez soi.

Etape 1: Tout d'abord je renforce mes ongles avec le Mavala Ongles Durs. Ce produit n'est pas un top coat mais bien un traitement, une solution bleue légèrement piquante qui pénètre dans l'ongle pour le renforcer. C'est à utiliser en suivant bien le mode d'emploi! C'est vraiment le produit miracle pour mes ongles fragiles. C'est déjà la deuxième fois que je l'achète, c'est pour dire...

Etape 2: J'exfolie ensuite mes ongles avec le ProNails Cuti-Treat. Non seulement ce produit sent divinement bon la grenade mais en plus il s'utilise comme un petit exfoliateur pour le visage mais pour les ongles. J'en applique un petit peu sur chaque ongles et je masse afin de me débarrasser de toutes ces immondes cuticules anti-glam!

Etape 3: La règle bien connue, quand on exfolie....on hydrate! Après avoir exfolié bien comme il le faut mes ongles, je passe à la phase hydratation avec l'huile Phenomen Oil de chez Jessica. Je suis dingue de ce produit, il procure une hydratation intense et sent bon le massepain. Je l'emporte partout avec moi pour des petites retouches hydratations tout au long de la journée. 



Step 4: This has been a staple product in my nail care routine for a year now. This is my third bottle...yes, I'm obsessed with this Nail Envy Matte base from OPI. It may be a little pricy for it really works so well on my nails. I've tried the Matte and Original and I like the Matte version much better because it makes my nail polish last much longer! I guess the matte texture helps the nail polish stuck to the nail. 

Step 5: My favourite top coat so far. I've tried countless of top coat and this Essie No Chips Ahead is in my opinion the best! Although I love OPI's products, their top coats just weren't working for my nails. I've tried the Good to Go from Essie as well and it is just a good as my No Chips Ahead. I've bought this at least 4 times this year which is crazy for someone like me who's very picky about products! 

Step 6: This is Quick Dry from Jessica. Basically it's a product that will make your nail polish dry even faster. I use this when I'm in a rush and I love it. It's a time and manicure saver. You just need to drop a tiny amount of this on each nails...wait 60 seconds and voila, you're good to go! 

Etape 4: Voici maintenant l'étape base, préparation de l'ongle. Nail Envy Matte d'OPI est un produit que j'utilise depuis maintenant un an et qui me plait toujours autant. Je l'avais découvert lors de mon stage chez OPI et j'ai été bluffée! C'est la troisième bouteille que j'achète depuis lors et je ne m'en lasse pas. J'ai testé la version originale mais je préfère la version matte personnellement car la texture permet vraiment au vernis de tenir plus longtemps et d'accrocher à l'ongle. En plus, il renforce également l'ongle donc c'est tout bénéf! Il coûte un petit peu plus cher que la moyenne mais c'est un très bon produit pour préparer son ongle. 

Etape 5: Mon top coat préféré depuis un petit temps déjà : le No Chips Ahead de chez Essie. Il permet d'éviter que le vernis ne s'écaille trop vite. J'en ai testé pleins et je dois dire qu'il arrive en pôle position. Bien qu'étant fan des produits OPI, les top coats de la marque ne m'ont pas plu....Je me suis alors tournée vers les top coat Essie et j'ai adoré! J'ai également testé le Good To Go, il sèche plus rapidemment et donne une super brillance.

Etape 6: Le Quick Dry de Jessica est ma dernière étape d'une manucure au top. C'est un produit qui permet de faire sécher le vernis plus vite. 60 secondes pour être plus précise. J'adore ce produit, je l'utilise principalement quand je suis à la bourre. C'est vraiment un sauveur de temps et de manucures! Rien de pire que de partir de chez soi avec une manucure toute fraîche, et bim, on se rend compte qu'on a oublié ses clefs à l'intérieur de son sac (mais genre bien au fond du sac) et de tenter de les attraper sans ruiner sa manucure (qui fini toujours par être foutue...)


XO,MARILOU

6 comments:

  1. Do you find that the mavala product or nail envy are better for strengthening nails? x

    lamourjosie.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. I'll definitely go with the Mavala if your nails are really fragile xx

      Delete
  2. I didn't use to exfoliate and moisturize but I've found that it makes such a difference!! x

    ReplyDelete
    Replies
    1. It does right? Glad to see I'm not the only one doing it hehe x

      Delete
  3. I should try the Jessica nail drops. I absolutely love OPI nail envy. thats holy grail material right there! PS check out my youtube channel at honeylushy! I found your channel and I love your vids, even though I can't understand a word you are saying :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Holy grail material, that's the exact word to describe that product hehe! I had no idea you were on youtube, YEYY I'm subscribing for sure! xx

      Delete