Tuesday, January 29, 2013

YSL Lipstick Rouge Volupté #1 Nude Beige

The Rouge Volupté lipstick from YSL has to be the prettiest packaging out there, lipstick wise. It's gold and super chic. The kind of lipstick you like to carry around in your make up. I'm drooling over it just because the packaging is gorgeous and the range choice is super wide. I am the happy owner of the shade #1 nude beige. A easy to wear shade on a daily basis. They were some other gorgeous red and pink but I'm always feel like it's better to go with a "safe" colour when you buy an expensive lipstick so you're sure you'll use it all the time and it will not become a dry and dusty lipstick in your make up drawer. 

Le rouge à lèvres Rouge Volupté d'Yves Saint Laurent est vraiment LE lipstick de rêve niveau packaging. C'est selon moi, le plus beau/chic/sophistiqué sur le marché des lipsticks.  Déjà je suis une grande fan de tout ce qui brille donc ce tube en or me plait énormément, ensuite les détails sont vraiment très girly et soignés. J'a-dore! La choix de couleurs dans la gamme Rouge Volupté est vraiment vaste, il y en à pour tout les goûts. Je suis, depuis peu, la nouvelle propriétaire de la teinte #1 Nude Beige. Un magnifique nude avec des sous-teintes roses. Girly à souhait et vraiment facile à porter. Il y bien d'autres teintes assez tentantes mais pour le premier je préfère la jouer safe et prendre une couleur facile à porter au quotidien afin que ce petit précieux ne se retrouve pas à prendre la poussière pendant des années dans mon tiroir makeup. 



I'm in love with the packaging. I know it's not a new product but it does the same effect on me all the time. It's just gorgeous.

Je suis dingue du packaging. Je sais qu'il ne s'agit pas d'un nouveau produit mais, rien à faire, à chaque fois que j'aperçois les lipsticks YSL en parfumerie cela me fait toujours un petit quelque chose.
Le packaging est juste parfait à mes yeux!


The shade itself is not a proper nude. I find it more to be a pinky nude. I'm a huge fan of Mac Myth lipstick, this is the ultimate nude shade for me so it is a nice change to use a nude with some major pink undertones.

La teinte en elle-même n'est pas vraiment le genre de nude typique que je porte. Je suis une fan inconditionnée de la teinte MYTH de chez Mac qui est pour moi LA couleur nude par excellence. Nude Beige de YSL fait donc office de changement dans mes habitudes de nude addict. Il est nude, certes, mais avec des sous-teintes roses non négligeables. 


Some more packaging close up. I can't help myself!

The texture of the lipstick is suuuper creamy and moisturizing. I do find that the coverage is a bit "too light" for me as I prefer the satin finish of the Mac lipsticks nevertheless it have a lovely glowy finish, it smells divine and the lasting power is rather good! 

La texture du lipstick est crémeuse à souhait et très hydratante. Je trouve que la couvrance est un peu trop légère à mon goût (je préfère les finis satinés de chez Mac) mais cela reste super agréable à porter. La pigmentation est top, la couleur ressort super bien malgré le fini assez glowy et il sent super bon! 


It does comes up as a coral when I swatch it but I swear it is more pink in real life.

Avec la swatch, le lipstick fait penser à une couleur plutôt corail mais il s'agit bien d'un nude rose je vous l'assure! 


Overall, it is a really chic and fancy lipstick with a great quality.
I still prefer my Mac lipsticks but I think it looks nice in my collection to have a YSL :) 

What do we think ladies?

XO,Marilou 

5 comments:

  1. Gorgeous shade,love ysl rouge voluptes!

    ReplyDelete
  2. I just tried this on at Sephora the other day, and I'm an NC37 and it even works on me! I have this on my wish list for sure! I love it's pigmentation and texture. It looks gorgeous with NARS Turkish Delight on top.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nars Turkish Delight has been on my wish list for aaaages. I need to get it asap!

      Delete