Saturday, January 5, 2013

Real Techniques Powder Brush ♥

I have bought the blush brush from Real Techniques awhile ago and I was secretly planning to buy all the brushes from the collection as I LOVE my blush brush. The next one on my list was the powder brush. I use the elf kabuki as an every powder brush but I wanted to get another one for no particular reason. Just because I like to spend my money on make up and all things beauty. 

Il y a un petit temps de ça, j'ai acheté mon premier pinceau Real Techniques. Etant une super fan des soeurs pixiwoos et suite aux revues positives que j'avais vues un peu partout je me suis dit allé soyons fou! J'adore mon pinceau à blush de chez RT donc je n'ai pas pu résister et j'ai acheté le pinceau à poudre. J'utilise mon kabuki Elf studio depuis des années pour tout ce qui est poudre libre, poudre bronzante etc mais j'avais envie d'un nouveau pinceau afin de pimenter un peu ma vie d'accro au make up! 


The powder brush from Real Techniques is a really big fluffy brush that will be perfect to apply powder and bronzer to my face. I love that it's really big, it makes me feel like a make-up artist.
I remember three years ago, my ultimate make up dream was to buy all the MAC brushes. Knowing that a basic MAC face brush is around 55 euros, my dream was not that easy to reach. Thank god, a year later I discovered Sigma brushes, Elf and now Real Techniques is in my top list. Affordable, pleasant to use and quality brushes. Would I ever buy an other mac brush? Really not considering that my 55 euros MAC brush is losing all its synthetic bristles while all my Sigma, Elf and Real Techniques are NOT.

Ce que j'adooore avec le pinceau à poudre de chez Real Techniques c'est le fait qu'il soit volumineux et  dense. C'est le pinceau idéal pour appliquer toutes sortes de poudres. J'ai vraiment l'impression d'être une make-up artist quand je l'utilise (I wish honey) Je me souviens il y a de ça trois ou quatre ans quand ma passion pour le maquillage s'est amplifiée mon obsession était de m'acheter tous les pinceaux MAC. Après avoir acheté le 239 (qui est top), le 208 (que j'adore), le 195 et le 187 qui m'a couté 55 euros et qui perd tous ses poils synthétiques (énooooorme déception) je me suis résolue à tous les acheter et je me suis tournée vers d'autres marques plus accessibles et de qualité tout aussi bonne, si pas meilleure. Sigma, Elf et enfin Real Techniques, mes nouveaux pinceaux chouchous. Est-ce que je rachèterais des pinceaux MAC? Probablement non vu ma déception avec le pinceau 187 m'est restée en travers de la gorge. 



Whoopsie, my blush brush is a bit dirty. 
I just wanted to show you the size difference between the blush brush and the powder brush.
They are both super soft and sooooo pleasant to use. 

Oopsie, mon pinceau blush est un petit peu sale.
Je voulais vous montrer la différence de taille entre les deux pinceaux. 
Ils sont tous les deux super  doux et super agréables à utiliser.


I love Real Techniques, I want them all! 



If you haven't tried these brushes go for it! 
Affordable and good quality brushes. go go go

Toodles :)

Marilou

10 comments:

  1. Love the look of this brush, great post!

    caperepulchra.blogspot.com xo

    ReplyDelete
  2. You should get the stippling brush. It's amazing!

    ReplyDelete
  3. lovely blog!!!!!!!!!!!! amazing giveaway on my blog http://comeduegoccedacqua.blogspot.it/2013/01/giveaway-sissi-hand.html

    ReplyDelete
  4. i love this brush.. it's so soft yet fluffy and dense! real techniques brushes are truly amazing <3

    My Blog: Caught in a Daze.

    ReplyDelete
  5. I really need to get with the real techniques brushes. But they don't sell in canada!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I bought mine on Amazon.com you'll find them and I'm sure they ship to Canada as well :)

      Delete
  6. Trop envie d'essayer ces pinceaux, le mois prochain je les achète !

    ReplyDelete