Tuesday, December 18, 2012

Party nails #1

The hunt for the perfect party nails HAS STARTED. Oh em gee, Christmas is on monday and one week after it's already 2013. I can not believe the year is already gone. It has been such an amazing year though and I'm very blessed so it's all good. I'm starting to play with my glittery nail polishes to find the perfect party nails. I want something sparkly (who doesn't?) and over the top.My first try was with my beloved Juicy Jules from Models Own. Stunning colour, that's it. It's my ultimate favourite glittery nail polish on earth. I applied it over Something Sweet by CG. (click here to see it applied au natural)
I think it's nice but a bit....too simple? I really want to go over the top party nails.

La chasse pour le combo vernis parfait pour entamer la saison festive a officiellement débutée.Je n'arrive pas à croire que lundi prochain c'est déjà Noël et lundi d'après Nouvel An. C'est passé hypra vite mais je ne vais pas me plaindre car j'ai passé une magnifique année jusqu'à présent (touchons du bois!) J'ai donc commencé à chipoter avec mes vernis pailletés (bien sur).Pour mon premier essai j'ai donc choisi Juici Jules, LE vernis ultime niveau paillettes de fêtes. Dans le genre boule à facettes, c'est le roi. Et en dessous j'ai mis Something Sweet de CG .(cliquez ici pour le voir porter sans bases, bling bling garantis!) Je trouve que c'est pas mal mais un peu trop  simple à mon goût. Je veux vraiment y aller over the top.



So what I did to spice up a little bit my partay nails, I added my chunky glitters from N.Nails.
I loooove them. They have so many reflects and different colors it's super pretty.

Pour mettre un peu de piment dans tout ça j'ai donc tremper mes ongles dans mes paillettes N.Nails.
Je les adoreeee. Dans le genre over the top, tu fais pas mieux et elles sont hypppper belles.


And Tataaaa. The result isn't that neat though, the glitters were too chunky but I think it's really pretty and party-ish. 

Et voilàààà le travail. Le résultat est pas hyper net mais c'est juste hyper dur d'arriver à faire quelque chose de correct car les paillettes sont assez volumineuses! 


It looks much brighter IRL by the way.

Do you like it? What are going to be YOUR party nails? 

Toodles,

Marilou

3 comments: