Wednesday, October 31, 2012

New favourite foundation : Revlon Colourstay

WHAT DO WE WANT? A FOUNDATION THAT LASTS
WHEN DO WE WANT IT? NOW!

As mentioned in my latest video (It's in french though so I would be surprised if you actually watched it LOL) I have a new favourite foundation. After buying tons of new foundations this summer, I decided to add an other one to my growing collection. I know that the Colourstay foundation by Revlon is rather popular on the web and people have pretty mixed opinion about it, they either love it or hate it! 
I just couldn't resist trying it after I swatched it on the back of my hands at Inno in Brussels.
I went for the shade SAND BEIGE which was the lightest available at the counter.

Comme je vous en ai parler dans ma dernière vidéo sur mes produits préférés du moment #3, Revlon Colourstay est MON nouveau fond de teint chouchou coup de coeur du moment. J'ai en effet acheté un tas de fond de teint cet été et quand j'ai vu cette jolie petite bouteille au comptoir Revlon à L'Inno, je n'ai pas su résister. Colourstay de Revlon est un fond de teint assez populaire sur la toile à vrai dire et cela fait un bon moment que j'en entend parler (en bien ou en mal) Il fallait que je me fasse ma propre opinion donc je l'ai acheté après l'avoir swatché sur le dos de ma main.
J'ai pris la teinte BEIGE SABLE qui était donc la teinte la plus claire disponible à ce moment là.


I have to say that I haven't so happily surprised by a foundation in so long! I was just amazed when I came back home after a LONG ass day at school and saw that my foundation actually did LAST! What an achievement! The coverage isn't too heavy and it has a pretty normal finish (I can't decide if it is matte or dewy honestly). The lasting power is simply incredible, this is my holy grail foundation from now on. I use it every day, I even mix it with other foundations to get more coverage. The fact that I use it as a base foundation really helps my makeup lasting all day! I use my flat Sigma brush with this to achieve a flawless look.

Je n'avais plus eu un si gros coup de coeur pour un fond de teint depuis assez longtemps!  J'étais vraiment FOLLE DE JOIE de découvrir que mon fond de teint avait bien tenu après une longue journée de dur labeur à l'école. Le produit en lui-même n'est pas HYPER couvrant (ce qui s'avère être top pour l'été) mais pour dès que le temps redevient rude j'aime une couvrance plus présente donc je le mixe souvent avec d'autres fond de teint, je fais ma petite michepopote (ALERTE AU BELGICISME)La tenue de ce fond de teint est juste incroyable, c'est vraiment devenu MON fond de teint que j'utilise tous les jours. Pour un fini 100% flawless je l'applique avec mon pinceau plat de chez Sigma.



This is a drugstore foundation that costs around 15euros which I think is a bit "expensive" for a drugstore foundation with NO pump on it.
(Really is it too much to ask?) 

Pour un fond de teint de drugstore, je trouve que 15 euros c'est un peu too much surtout que il n'y a pas de FLACON POMPE. oh my god, c'est vraiment une calamité, les fabricants de maquillages doivent vraiment se rendre compte de la galère que c'est que tenter de faire sortir une quantité adaptée d'un flacon sans pompe. Mais bon comme la tenue est super top, je lui pardonne! 


Have you ever tried that foundation?

XO,MARILOU

8 comments:

  1. i heard very good words about this but some friend of told me that its whipped cream is much better to this. and that is also inexpensive too

    ReplyDelete
  2. i've never tried this foundation before. but my current favorite foundation is the NYX Stay Matte but not Flat. it's seriously so amazing!

    :)
    Carrie
    http://readmylifeascarrie.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. J'adore ce fond de teint !!!
    Par contre, dommage que l'on peut pas trouver les teintes les plus claires dans le commerce, il faut les commander sur ebay.us :/

    ReplyDelete
  4. such a shame there is no pump on it :( xx
    thebeautyheroes.blogspot.co.uk

    ReplyDelete
  5. I heard such amazing things on this foundation

    ReplyDelete
  6. I need a new foundation and I was going to purchase a YSL one which is so expensive, but this might be winning me over!
    I love your blog, following you now!

    xxx

    bellas-wardrobe.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. I tried this foundation a while ago, and remember loving it! I might start using it again.

    Natalie xx

    ReplyDelete