Friday, October 19, 2012

Chanel Soleil Tan + vidéo


I got  Soleil Tan this summer during my city trip to Cologne, my boyfriend nicely offered it to me.
I can't even tell how excited I was. It's ridiculous how new makeup is making me all happy inside espesh when it's Chanel! I don't have much Chanel make up although I think they really have one of the best make up range out there. It's sure pricey so maybe that's why I was a bit hesitant of buying any products from them. The packaging is utterly gorgeous and elegant. Every girl loves a bit of Chanel, right? I have heard so much about this and I was dreaming on getting it! So dreams do come true.

J'ai reçu le Soleil Tan lors de mon petit city trip à Cologne avec mon boyf (je sais il est trooop chou de m'avoir offert ceci). Je ne peux même pas vous expliquer à quel point j'étais excitée d'être enfin l'heureuse propriétaire du Soleil Tan. Après avoir lu maintes et maintes revues à son sujet, je savais qu'il fallait que je l'achète! Je n'ai pas vraiment de makeup Chanel bien que je trouve qu'ils ont vraiment une super gamme de produits. C'est peut-être le fait que ce soit un peu plus cher que la moyenne qui à du me faire attendre si longtemps avant de sauter le pas. Le packaging est so Chanel, entendez par là, glamour à souhait et super élégant. Toutes les filles aiment Chanel, NON?



Soleil Tan is a bronzing mousse with a powdery finish. At first I was a bit scared to use this because it looks rather orange when you swatch it but once you apply it and make sure it is blend onto your skin, it looks AMAZE (although I'm super pale, blending is the key!)

Soleil Tan est donc une mousse bronzante avec un fini poudré. Au début je vous avoue j'étais un peu inquiète sur l'utilisation de ce produit car il peu paraître un peu orange quand vous le testé sur le dos de votre main. Une fois que vous l'appliquez, le tout est de vraiment le faire "fondre" et de le travailler avec votre pinceau pour un résultat discret ET bonne mine!


I've heard that you can use this Soleil Tan in many different ways.
As a bronzing base : applying it BEFORE your foundation
As a bronzing mousse : Applying it AFTER your foundation
I have to say that I have tried both ways and I don't feel too comfortable using it underneath my foundation as there is such a big colour difference. I like using this when my foundation and concealer is all done as a contouring shade. I apply this product with my Sigma Round Top Kakubi brush as it is very stiff and precise. 

Il y a plusieurs façons d'utiliser le Soleil Tan.
En tant que base de maquillage, avant de mettre votre fond de teint.
En tant que mousse bronzante, après avoir mis votre fond de teint, pour contourer le visage.
Je dois vous avouer que j'ai testé l'utilisation en tant que base à maquillage bronzante et, très peu pour moi. Je préfère de loin l'utiliser comme contouring après avoir mis mon fond de teint.
J'utilise mon pinceau Sigma Round Top Kabuki pour un fini zéro défaut.
Le fait que ce pinceau soit assez condensé et précis aide vraiment pour le contouring!


A little close up from the gorgeous mousse itself.

Un petit zoom sur cette magnifique mousse bronzante.


This is definitely a bit of an expensive product but as mentionned on many blogs, it contains 30gr of product which is three times more than your usual bronzing powder! It is definitely worth the hype and I'm so happy I got this as a present. I can't imagine living my makeup life without this with me.

C'est définitivement un produit assez cher (+-50euros selon les pays) mais qui, comme mentionné sur plusieurs blogs, contient 30gr de produit ce qui est 3 FOIS PLUS que la plupart des poudres bronzantes sur le marché. Ce n'est plus aussi cher quand on y regarde de plus près.
C'est vraiment un super produit qui mérite toutes les bonnes revues à son sujet. Je ne me vois plus vivre sans aujourd'hui, il fait partie de mon quotidien makeup! 


Have you tried this before? 





XO,MARILOU

12 comments:

  1. I agree that Chanel products are a bit pricey but some of them well worth it! I have their loose powder and it is the best I ever tried and the package is huge :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I want to try their loose powder so bad :D

      Delete
  2. oh this product sounds fantastic, surtout si ça fonctionne pour les peaux claires ! xx
    thebeautyheroes.blogspot.co.uk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Je suis toute blanche et le tout est de vraiment bien "blender" le bronzer :-)

      Delete
  3. I have the Chanel compact powder and it's brilliant, I've used it religiously for daytime shine busting since I was eighteen! x

    that-bird.blogspot.co.uk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh wow, this is one other product I just added on my wishlist

      Delete
  4. Great video!! Can we also buy it in Belgium? Because I can't find it...
    xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you :D yes I think I saw it at Galeria Inno :)

      Delete
  5. I've wanted this for so long, it's a gorgeous product and gives such a natural bronzey glow.
    X

    ReplyDelete
  6. I finally now know how to use this thanks to you <3 obsessed with your videos!! Do one in English pleaseeeeeeee xxx

    ReplyDelete